Je eigen krant maken!



2/3

Druk je krant af en deel hem uit!


3

Stuur je krant door naar anderen


4/5

Het weer
Zon en wolken
Temp: 22 C¬į
Wind: N3
woensdag 11 oktober 2017 | Zelfkrantmaken.nl , je eigen krant maken, sinds 2008 | Gratis editie voor geheel Nederland

Vliegkrant

PARIJS - De Airbus A380 van Air France die boven Groenland een motor verloor wordt teruggevlogen naar Parijs.
door Shaquila Hato
De superjumbo, die strandde in Canada, wordt op drie motoren de oceaan overgevlogen. Er worden echter wel strenge eisen gesteld aan de bijzondere missie.
Vlucht AF66, van Parijs naar Los Angeles, vloog op 30 september boven Groenland toen passagiers een luide knal hoorden. Eén van de vier motoren van de A380 die de vlucht uitvoerde bleek grote onderdelen te zijn verloren. De bemanning besloot uit te wijken naar Goose Bay in Canada, waar de passagiers na lang wachten van boord gingen en met andere toestellen verder konden reizen. Een week later werden de verloren motoronderdelen gespot op Groenland. Onderzoekers buigen zich nog steeds over de oorzaak van het incident.
Uitdagende terugvlucht!
Air France en de Franse luchtvaartdienst BEA zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen voor de terugvlucht. Om technische redenen moet worden teruggevlogen met slechts drie werkende motoren. Op de plek van de beschadigde motor komt een reservemotor. Die kan echter niet worden gebruikt voor aandrijving maar dient slechts om het gewicht aan de vleugels eerlijk te verdelen
Er gaan geen passagiers mee op de reis. De bemanning moet uitgebreid oefenen in de simulator op het langdurig vliegen op drie motoren. Zo wordt er onder andere getraind op het geval er tijdens de vlucht nóg een motor zou uitvallen. Het vliegtuig mag om die reden tijdens de vlucht nooit meer dan 240 minuten van een geschikt uitwijkvliegveld vliegen. Ook worden er speciale procedures doorgenomen om te starten en landen op drie motoren.

De exacte datum van de terugvlucht moet nog worden vastgesteld.
.

service op de VR bril?

door Shaquila Hato
AMSTELVEEN - De inflight service van KLM ervaren aan boord van een budgetmaatschappij? De Nederlandse airline maakt het in de VS mogelijk met de lancering van KLM Flight Upgrader. De mobiele applicatie werkt in combinatie met een virtual reality bril. Wanneer een passagier deze opzet, lijkt het of hij zich bevindt aan boord van een KLM-vlucht.
De technologie maakt het mogelijk om virtueel rond te kijken in de cabine van een KLM-vliegtuig, gebruik te maken van de KLM media app en films te kijken op het entertainmentsysteem van de luchtvaartmaatschappij. Het is zelfs mogelijk om een maaltijd voorgeschoteld te krijgen in de Flight Upgrader. De reiziger hoeft alleen de app te installeren en de smartphone te plaatsen in de VR-bril.

Met de lancering van de mobiele applicatie richt KLM zich op Amerikaanse passagiers die reizen met een low cost carrier. Op deze manier wil de maatschappij reizigers de service beiden die ze bij andere maatschappij tegenwoordig niet meer ontvangen. De KLM Flight Upgrader is nu gratis te downloaden in de App Store of in de Google Play Store, maar is alleen beschikbaar in de VS.

Op de luchthaven New York JFK stelde KLM passagiers van budgetmaatschappijen voor vertrek in staat gebruik te maken van de Flight Upgrader. Dat gebeurde in het kader van een rcampagne om het product aan te prijzen onder het motto 'Upgrade your budget flight to a KLM flight'.
Dit is de kop voor de foto hieronder
Verplicht accepteren
Amex-klanten krijgen nu toegang tot de content van BA en Iberia, zonder het extra bedrag te hoeven betalen. Hiertoe heeft Amex GBT een meerjarige overeenkomst gesloten met de airlines om samen te werken aan toekomstige GDS-distributie. Deze overeenkomst geldt voor alle GDS-boekingen, hoewel elke GDS afzonderlijk verplicht is de nieuwe regeling met de luchtvaartmaatschappijen te accepteren. Tot nu toe heeft één GDS dit gedaan.
British Airways, Iberia en Amex GBT blijven in actieve dialoog met de andere. De overeenkomst geldt ook voor reserveringen via American Express Travel & Lifestyle Services en via een select aantal franchisepartners van Amex GBT. Daarnaast gaan Amex GBT, British Airways, Iberia en de GDS?en samenwerken om te bepalen hoe nieuwe distributiemogelijkheden (NDC) - een technologiestandaard ontwikkeld door de International Air Transport Association (IATA) - waarde kunnen toevoegen voor organisaties die gebruik maken van beheerde reisprogramma's.

AIRCALIN ZET HANDTEKENING ONDER BESTELLING BIJ AIRBUS

door Shaquila Hato
De huidige vloot bestaat al uit twee A320?s en twee A330-200?s. De maatschappij heeft ervoor gekozen deze vliegtuigen te vervangen door nieuwe Airbus-versies. De A330-900 kan daarbij ook zo'n vijftig meer passagiers vervoeren dan de A330-200. De A320neo is bedoeld voor vluchten naar Australi√ę, Nieuw-Zeeland en bestemmingen in de Stille Oceaan. Aan boord komen 168 stoelen. De A330neo zal dienst doen op vluchten naar Japan en andere Aziatische bestemmingen.

akkoord loon en pensioenen

door Shaquila Hato
FRANKFURT - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een akkoord gesloten over onder meer loon en pensioenen met de pilotenvakbond Vereinigung Cockpit (VC).
Daarmee is een einde gekomen aan jarenlange, felle discussies waarbij de vliegers meer dan eens het werk neerlegden om hun eisen kracht bij te zetten.

De afspraken gelden voor een periode van vijf jaar. Ondanks een fikse loonsverhoging voorzien ze in aanzienlijke besparingen op de kosten van het vliegend personeel, onder meer dankzij een geleidelijke verhoging van de leeftijd waarop piloten met vervroegd pensioen gaan.

Daar staan volgens het bedrijf groeiperspectieven tegenover waar de piloten uiteindelijk zelf ook van kunnen profiteren. Er komen tussen nu en 2022 honderden banen bij en dat betekent dat honderden piloten die nu al in dienst zijn, in aanmerking komen voor promotie.