Je eigen krant maken!



2/3

Druk je krant af en deel hem uit!


3

Stuur je krant door naar anderen


4/5

Het weer
Zon en wolken
Temp: 22 C°
Wind: N3
donderdag 8 februari 2018 | Zelfkrantmaken.nl , je eigen krant maken, sinds 2008 | Gratis editie voor geheel Nederland

Romy's Mode

Dit is de nieuwste leukste en beste krant die je maar kunt bedenken over mode. In deze krant vind je alles over mode en meer.
door Romy Brands
OSS - Dit is het eerste artikel wat ik schrijf. Mijn naam is Romy Brands. ik heb deze krant opgericht omdat ik veel van mode hou en er veel mee doe.
De Franse designer Christian Louboutin kan niet het alleenrecht claimen op het gebruik van rode zolen. Dat zegt de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie. Een streep door de rekening van de Franse schoenenontwerper.


Louboutins zijn de even populaire als prijzige vrouwenschoenen met kenmerkende rode zolen. De Franse ontwerper Christian Louboutin vocht al heel wat juridische robbertjes uit met concurrenten die gelijkaardige schoenen met rode zool op de markt brachten. Louboutin had zijn schoen ook als merk ingeschreven in de Benelux, met de verwijzing naar de rode kleur (Pantone 18-1663TP).
Toen de Nederlandse schoenenwinkel Van Haren in 2012 zwarte schoenen met rode zool op de markt bracht, sprak Louboutin dan ook van een "merkinbreuk" en stapte het naar de rechter. Van Haren vocht de claim van Louboutin aan.
Niet op basis van kleur
De rechtbank in Den Haag legde de kwestie voor aan het Europees Hof van Justitie. Daar adviseerde de advocaat-generaal in juni vorig jaar al dat Louboutin geen merkbescherming kan krijgen alleen op basis van de kleur. Een nieuw advies van de advocaat-generaal bevestigt dat standpunt.
Een merk kan namelijk niet uitsluitend op basis van zijn vorm beschermd worden. En de vorm bestaat daarbij niet enkel uit de driedimensionale kenmerken van de schoen, maar ook uit de kleur. nu aan de Nederlandse rechter zelf om te oordelen of de rode kleur "een wezenlijke waarde aan de waar geeft".
Tom Ford probeert, net aan het begin van de modeweken, te verantwoorden waarom hij met modellen met standaardmaten werkt. Alles heeft te maken met het feit dat hij vaak pas op het laatste moment beslist welk meisje een bepaalde outfit zal dragen op de catwalk.?Ik kan het me gewoonweg niet permitteren om acht uur voor de show een model te selecteren en een op maat gemaakte outfit voor haar te maken. Mijn kledij is allemaal in dezelfde maat gemaakt?, klinkt het.
Onpraktisch
Volgens Ford zou dat vooral onpraktisch zijn. ?De modellen hebben een maat, de kleren hebben dat ook. Pas je niet in de stuks, dan heb je de job niet?, zegt hij. Ford vindt wel dat hij in zijn campagnebeelden wel meer focust op modellen met verschillende maten en onderstreept dat hij zeker geen voorkeur voor graatmagere meisjes. Hij is ook van mening dat wanneer iedereen in de industrie pleit voor een grotere sample size, dat die de norm moet worden.

Modellen die erg mager zijn?

door Romy Brands
OSS - Haar dijen zijn bijna even dun als haar onderbenen. Een buikje heeft het jonge model niet. Wel heupbotten, die zichtbaar worden tussen het rode broekje en jack. Ze staat vooraan in het rijtje catwalkmodellen boven de kop 'Frisse moed' in het 'Het Grote Modenummer' van het Volkskrant Magazine (12 maart). Negen pagina's verder is nog een model te zien met beenderige blote benen, dit keer onder een gele lakjas.
Prima dat de krant ruim aandacht besteedt aan de nieuwste modetrends, mailt een lezer, maar de foto's van de modellen in rood en geel vindt zij 'ronduit stuitend' vanwege hun uitgemergelde voorkomen. Door deze foto's te publiceren werkt de krant mee 'aan deze misdadige en mensonterende uitbuiting van jonge vrouwen', schrijft een andere lezer. 'Ik weet dat de modemensen dat niet willen veranderen, maar als kwaliteitskrant zou je niet aan deze praktijken mogen meewerken.' En deze: 'Schandalig Volkskrant dat je dergelijke anorexiabeelden en dus anorexiabevorderende foto's plaatst. Was getekend: vader van een meisje met een eetstoornis.'
Mode
OSS - Ik ben begonnen met deze krant omdat ik mode erg leuk vind en het me erg veel interesseert. Ik vind het zelf leuk om kleren te maken of de nieuwste kleren te zien. Soms lees je ook veel roddels over de ontwerpers. Dan zie je pas hoe ze echt zijn. Ik ben vooral erg fan van Christian Louboutin. Zelf heb ik ook schoenen van Christian Louboutin. Ze zijn alleen erg duur soms wel duurder als 1000 euro.
Zelf maak ik ook erg veel mode. Van tekeningen tot echt uitvoeren en ontwerpen van de kleren. Later zou ik dit zeker als mijn baan willen hebben. Alleen verkoop ik nu nog geen kleren aan andere mensen. Maar ontwerp ik het alleen voor me zelf, vrienden of kennissen. Later wil ik wel kleren gaan verkopen voor geld.

Wat is mode nou eigenlijk?

door Romy Brands
OSS - Veel mensen zeggen dingen over mode maar wat is mode nu eigenlijk? Mode heeft vooral te maken met kleren en schoenen. Bijvoorbeeld wat is er nu helemaal in? De nieuwste kleren en de nieuwste hipste schoenen. Ook heeft mode veel te maken met de mensen die de kleren en schoenen maken. Die ontwerpen het en laten er heel veel stuks van maken en die verkopen ze weer door.

Hoe draag je Dr. Martens?

door Romy Brands
OSS - Het is een van de meest gegoogelde stylingvragen: HOE draag je Dr. Martens?
Omdat we prangende stylingkwesties graag helpen oplossen, hebben wij een bak inspiratie voor je verzameld - wat het seizoen of weer (stortbui, vrieskou of bloedhitte), je bestemming (feest, festival, werk) of stemming (blugh, yeh) ook is.
Deze knapperds zijn namelijk ook niet uit hun stevige stappers te slaan en dragen de boots (of in sommige gevallen loafers of sandalen) allemaal op eigen wijze.